Druk op enter om de resultaten te tonen of ESC om te annuleren.

Wat is een kettlebell training?

Allerlei soorten kettlebells

Kettlebells in vele kleuren

Kettlebell

Wat is een kettlebell training? En waarom is dit zo populair?

Dit zijn zomaar een paar vragen die bij mij opkwamen en daarom ben ik dit voor je gaan uitzoeken.

Een ware hype.

Dat zou je rustig kunnen stellen omdat plotseling eigenlijk iedereen wel met deze zware ballen die voorzien zijn van een hengsel wil gaan trainen.

Een groot voordeel van de oefeningen die je doet met deze kettlebell zijn eigenlijk dat deze twee verschillende disciplines met elkaar combineren namelijk zowel krachttraining als cardiotraining.

En juist dat maakt deze kettlebell training vrij uniek omdat er niet zo heel veel trainingsmethodes zijn die de combinatie van krachttraining en cardiotraining in een kunnen bieden.

Natuurlijk is het wel zo dat echte krachttraining of cardiotraining afzonderlijk nog wat meer resultaat opleveren maar de overalltrainingen met de kettlebell zijn zeker een aanrader.

Snelle resultaten.

Twee of drie korte trainingen per week geven vaak al een behoorlijk resultaat als het gaat om algehele lichamelijke verbetering.

Zoals je ongetwijfeld wel zult weten kun je dit niet van alle fitnessmethodes zeggen.

Trainen met de kettlebell is zowel voor vrouwen als mannen prima geschikt.

Het is een geweldige methode om zowel te kunnen afvallen als in het algemeen sterker te worden.

Is het jou doel om op kracht en uithoudingsvermogen te trainen dan is de kettlebell een prima apparaat.

Een groot voordeel is dat je er enorm veel calorieën mee kunt verbranden.

Wat is een kettlebell training? en welke methodes zijn er?

Training-methode.

Is het mij gelukt om je enthousiast te maken om met de Kettlebell aan de slag te gaan?

Dan is het zaak om dit op een goede manier te gaan aanpakken.

Ik kan mij voorstellen dat je geen idee hebt hoe je moet gaan beginnen met de training.

Dan weet ik 100% zeker dat het onderstaande kettlebell workout programma je hierbij prima kan gaan helpen.

Thuis Fitness Programma

Voordelen.

Het is een trainingsprogramma dat je gewoon thuis in je eigen omgeving kan gaan doen.

Mooier kan het toch eigenlijk niet, zet je eigen favoriete muziekje op en gaan met die banaan.

Je bespaart tijd en geld omdat je hiervoor niet naar de sportschool hoeft te gaan.

Heerlijk thuis aan je gezondheid en aan een mooier lichaam werken.

Wat is een Kettlebell nu eigenlijk?

Het trainen met de kettlebell kan dan misschien wel een hype zijn maar deze kogelvormige gewichten bestaan al zo’n 300 jaar.

Oorspronkelijk werden ze in het Russische leger gebruikt en heten toen "girya".

De vertaling van dit woord is letterlijk: traditioneel Russische gewicht van gietijzer.

Kettlebells werden dus oorspronkelijk gemaakt van gietijzer en dat zorgde ervoor dat ze onverwoestbaar sterk waren.

Kettlebell gemaakt van gietijzer.

kettlebell-gietijzer

Kettlebell van kunststof

kunststof-aerobic-kettlebells

Kettlebells voor wedstrijdsport.

Competition-kettlebells

Tegenwoordig worden ze voor thuis gebruik ook wel gemaakt van kunststof. Deze worden ook wel als kunststof aerobic kettlebells verkocht.

De officiële kettlebells voor wedstrijden zijn gemaakt van staal deze worden ook wel Competition kettlebells genoemd.

Gevaren kettlebell trainingen.

Zoals eigenlijk met alles moet je goed opletten met wat je doet bij het trainen met de kettlebell.

Tip 1

Kies het juiste gewicht van de kettlebell, ze zijn verkrijgbaar tussen de 4 en 40 kilogram.

Als beginner kies je altijd 4 of hooguit 6 kilo als begin gewicht.

Kies je voor een te zware dan kan dit een te zware belasting opleveren voor je spieren zoals je wel zult begrijpen.

Tip 2

Voorkom overbelasting door te hoge intensiviteit

Als je een goed trainingsschema volgt dan zal je zien dat de meesten slechts 20 minuten duren met daarin meerdere rust momenten ingebouwd.

Die eerder genoemde rust momenten zijn nodig om je lichaam de mogelijkheid te geven om te herstellen.

Als je hier naar handelt dan zullen je spieren niet zo snel overbelast raken.

Samengevat: bouw je trainings-intensiviteit rustig op dan breekt het lijntje niet.

Tip 3

Foutief uitgevoerde handelingen.

Het grootste gevaar wordt veroorzaakt door foutief aangeleerde oefeningen.

Dat is eigenlijk ook wel logisch als je bedenkt dat je heel vaak de zelfde handelingen zult herhalen.

Je stapelt dan dus eigenlijk fout op fout en dat vind je lichaam op een gegeven moment niet meer zo leuk.

Het is dus wel duidelijk dat een goede instructie zoals in dit kettlebell workout programma erg belangrijk is.

Ik kan je dan ook deze instructie van harte aanbevelen dus doe er je voordeel mee.

​Er zijn programma,s speciaal voor vrouwen en voor mannen.

Dus wil je meer informatie en ben je een vrouw- dan is dit de link naar jouw programma.​

http://bit.ly/21fn1RG

Voor mannen is dit de rechtstreekse link.

​http://bit.ly/1T6pauu

Deze website is gemaakt met de kennis die ik heb verkregen door het volgen van de cursus:

Affiliate Marketing Revolutie.

Kijk eens rustig rond op de informatie pagina.

Reacties

Laat een reactie achter